Akademia Menedżera jako wsparcie w zbudowaniu efektywnego zespołu

Efektywnie działający zespół, który osiąga wyniki, realizuje cele, jest zaangażowany i do tego taki w którym panuje dobra atmosfera, współpraca i wzajemne zaufanie to marzenie każdego menedżera. Co jednak sprawia, że niektóre zespoły właśnie takie są a inne zachowują jedynie pozory współpracy i zaangażowania i jakiekolwiek zmiany czy nowe wyzwania wywołują głębokie kryzysy oraz niską skuteczność w działaniu zespołu.

Zbudowanie zespołu zdolnego mierzyć się z trudnościami, zmianami i nowymi wyzwaniami, który zachowa efektywność w nawet najmniej sprzyjających okolicznościach rynkowych i organizacyjnych wymaga od menedżera ogromnego talentu przywódczego. Nie wszyscy jednak mamy ten naturalny dar, niektórzy muszą nauczyć się jak być liderem, zdolnym zbudować wysoce efektywny zespół. Co więc może zrobić menedżer, jak pracować ze swoim zespołem, jakie codzienne praktyki pomogą mu osiągnąć ten cel?

Odpowiedź na te pytania przynosi Akademia Menedżera. W jej ramach zarówno początkujący jak i posiadający już praktykę menedżerowie, mogą poddać refleksji sposób działania swojego zespołu, panujący w nim klimat oraz co najważniejsze – własny wpływ na ten stan rzeczy. Udział w Akademii Menedżera pozwala niekiedy otworzyć oczy i spojrzeć z innej perspektywy na własny zespół oraz stosowane przez lidera praktyki zarządzania. Pozwala skonfrontować swoje wyobrażenia i doświadczenia we współpracy z zespołem z najnowszą wiedzą z zakresu przywództwa i zarządzania. Niekiedy efektem zmiany perspektywy może być szok, czasem głęboka refleksja, czasem wzmocnienie swoje pewności „bycia na właściwej drodze”.  Udział w Akademii Menedżera pozwala na spokojną analizę, dyskusję z innymi liderami, wspólne wyciąganie wniosków. Jest  „przystankiem” w codziennej rutynie i presji czasu oraz wyników i umożliwia zrozumienie tego, czym mój zespół mógłby się stać, jeżeli zmienię nieco nawyki lub wdrożę nowe strategie działania. Często bowiem lider nie zdaje sobie sprawy z rzeczywistego potencjału drzemiącego w zespole, zadowala się przeciętnymi wynikami i powierzchownymi relacjami. Tymczasem wdrożenie konkretnych praktyk menedżerskich pozwala zbudować zespół ponadprzeciętny, stanowiący wzór i inspirację dla innych, nawet jeśli w danym momencie wydaje się to menedżerowi niemożliwe.

Patrick Lencioni w swojej klasycznej już pracy na temat dysfunkcji pracy zespołowej wyróżnił pięć czynników, które mają szczególny wpływ na pracę zespołu, wśród nich są:

  • Brak zaufania
  • Strach przed konfliktem
  • Brak zaangażowania
  • Unikanie odpowiedzialności
  • Brak dbałości o wyniki

Często zidentyfikowanie dysfunkcji czy przyczyn braku efektywności jest trudne, nie mniej rolą menedżera jest podjęcia konkretnych działań, dzięki którym w zespole wzmocni się poczucie zaufania, jego członkowie będą otwarci na różnice zdań i konflikt jako naturalny proces, dzięki temu będą wypowiadać się otwarcie, wymieniać poglądy, autentycznie angażować się w sprawy zespołu i realizowane zadania czy projekty. Dzięki temu wszyscy będą odczuwać wspólną odpowiedzialność i koncentrować wysiłki wokół realizacji ważnych, nadrzędnych celów.

Podczas warsztatów w ramach Akademii Menedżera jej uczestnicy poznają między innymi narzędzia i metody pracy z zespołem, dzięki którym będzie możliwe zbudowanie wysoce efektywnego zespołu.

Ponadto uczestnik Akademii znajdzie podczas uczestnictwa w niej odpowiedzi na wszystkie kluczowe pytania, związane z zarządzaniem zespołem i przywództwem. Dowie się m.in.: jak delegować zadania i rozliczać z ich realizacji, jak inspirować zespół, jak budować swój autorytet, jak motywować i mobilizować do podejmowania wyzwań, jak wyznaczać cele i je komunikować, jak rozwiązywać konflikty, wdrażać zmiany, planować pracę i podejmować lepsze decyzje menedżerskie.

nasi klienci najczęściej wybierają

  • BOP

    Badanie Opinii Pracowników umożliwia uzyskanie informacji na temat nastrojów w organizacji i tego, jak pracownicy oceniają poszczególne obszary w firmie. Prezentujemy uniwersalne podejście, wzbogacone o dodatkowe wymiary, takie jak…

    więcej
  • 360

    Pracownicy różnią się od siebie cechami charakteru, kompetencjami i potencjałem. Poznanie swoich mocnych i słabych stron daje możliwość zaplanowania działań rozwojowych. Dzięki Ocenie 360 uczestnicy dowiedzą się, jak…

    więcej
  • AC

    Obiektywna i wielowymiarowa technika selekcji personelu Assessment Center to narzędzie pozwalające na zatrudnianie osób o odpowiednich kompetencjach i potencjale. Od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie, ponieważ….

    więcej
  • DC

    Aby uzyskać rzetelną wiedzę na temat umiejętności i potencjału pracowników, warto wykorzystać Development Center, kompleksowy proces oceny kompetencji. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jaki potencjał tkwi w zatrudnionych osobach i co zrobić, aby…

    więcej