HR online – jak efektywnie wykorzystać czas kwarantanny i prowadzić zdalnie skuteczne projekty rozwojowe
20 marca, 2020Większość organizacji przestawia się obecnie na pracę zdalną i prosi tych pracowników, którzy mogą, alby pracowali z domu. Nie wiadomo... Zobacz więcej
Employee Experience – pracownik w centrum uwagi
21 lutego, 2020Pracownik w centrum Stosunkowo nowy trend, polegający na stawianiu pracownika w centrum uwagi sprawia, że firmy coraz częściej koncentrują się... Zobacz więcej
Jak zaplanować proces Assessment Center – analiza przypadku, część pierwsza
24 stycznia, 2020Kluczową kwestią w planowaniu Assessment Center jest zrozumienie oczekiwań stanowiska oraz opracowanie adekwatnego profilu kompetencji. Należy pamiętać, że chociaż w... Zobacz więcej
Co Development Center może powiedzieć o kulturze organizacji – analiza przypadku, część pierwsza
24 stycznia, 2020Podczas realizacji dużych projektów Development Center można zaobserwować coś więcej, niż wyłącznie poziom kompetencji pracowników. Sposób realizacji zadań podczas sesji... Zobacz więcej
Zawód asesora w procesach oceny kompetencji – od czego zacząć?
24 stycznia, 2020Treścią pracy asesora jest obserwacja i ocena kompetencji uczestników sesji Assessment/Development Center. Wydaje się to proste na pierwszy rzut oka.... Zobacz więcej
Kierownictwo najwyższego szczebla a zaangażowanie pracowników
24 stycznia, 2020Kierownictwo najwyższego szczebla odgrywa kluczową rolę w procesie budowania zaangażowania pracowników. Firma może posiadać lidera / liderów pełnych pasji, zmotywowanych... Zobacz więcej
Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników – przykładowe podejście metodologiczne
30 listopada, 2019W niniejszym artykule przedstawiamy często wybierany przez naszych Klientów schemat badania opinii pracowników, w którym jednocześnie analizie podlegają oceny na... Zobacz więcej
Jak badać i jak skutecznie wpływać na postawy pracowników?
30 listopada, 2019Na podstawie badań w organizacjach można stwierdzić, ze istnieją związki między postawami i przekonaniami pracowników a ich funkcjonowaniem w organizacji.... Zobacz więcej
Co ma wpływ na motywację uczestników oceny w procesach Development Center?
17 października, 2019Proces Development Center ma na celu nie tylko ocenę poziomu kompetencji pracownika i jego potencjału, ale również wzbudzenie motywacji do... Zobacz więcej
Mobbing w miejscu pracy
1 października, 2019Rozpoznanie problemu mobbingu wymaga spełnienia kryteriów dotyczących czasu trwania, powtarzalności i negatywnych intencji sprawcy (Leymann, za Rode, 2000). Czym jest... Zobacz więcej
Ocena 360 w indywidualnych projektach rozwojowych
19 sierpnia, 2019Większości osób kojarzy projekty oceny 360 z dużym przedsięwzięciem dla grup osób – np. całej kadry menadżerskiej, podczas gdy z... Zobacz więcej
Dlaczego warto zaufać metodzie Development Centre przy ocenie potencjału pracowników
18 lipca, 2019Development Center jest metodą oceny kompetencji wymaganych na obecnym stanowisku, ale też potencjału pracowników do pełnienia wyższych lub innych ról... Zobacz więcej
Ocena 360 – co powinno znaleźć się w dobrym raporcie po ocenie 360?
18 lipca, 2019Raport indywidualny po ocenie 360 dokumentuje wyniki, jakie uzyskała oceniana osoba. Praktycznie każda firma consultingowa posiada swój własny szablon raportu,... Zobacz więcej
Poziom stanowiska w strukturze firmy, a specyfika sesji Assessment Centre. Część 2.
18 lipca, 2019Tak jak już pisaliśmy w pierwszej części artykułu zadania stawiane przed uczestnikiem sesji Assessment Center powinny odzwierciedlać w jak największym... Zobacz więcej
Rzetelna ocena punktem wyjścia dla rozwoju pracownika
17 czerwca, 2019W procesie Development Center przedmiotem oceny są kompetencje pracowników. Nie jest to jednak ocena uznaniowa, subiektywna lub intuicyjna a niezwykle... Zobacz więcej
Akademia Menedżera jako wsparcie w budowaniu autorytetu początkujących liderów
17 czerwca, 2019Początkujący lider bez względu na to czy pochodzi z zewnątrz czy z wewnątrz organizacji, aby efektywnie przewodzić zespołowi musi zbudować... Zobacz więcej
Poziom stanowiska w strukturze firmy, a specyfika sesji Assessment Centre. Część 1.
17 czerwca, 2019Nie jest tajemnicą, że podczas sesji Assessment Centre ocenie podlegają kompetencje kandydata, które są obserwowane w różnorodnych ćwiczeniach; grupowych i... Zobacz więcej
Przykładowa sesja Assessment on-line – przebieg i rezultaty
23 kwietnia, 2019Jednym z najczęściej wybieranych do diagnozy profili kompetencyjnych jest profil menadżerski. Z myślą o samodzielnych specjalistach ubiegających się o stanowisko... Zobacz więcej
Assessment Center on-line – czy może zastąpić tradycyjny Assessment?
23 kwietnia, 2019W pierwszej kolejności należałoby uściślić, czym jest Assessment on-line i jak jest rozumiany przez Considero, ponieważ można się spotkać z... Zobacz więcej
Strategia menedżera – innowacyjny program rozwojowy
23 kwietnia, 2019Strategia menedżera to innowacyjny program rozwojowy, w pełni skoncentrowany na indywidualnych potrzebach i pozwalający wdrożyć skuteczne, adekwatne działania, prowadzące do... Zobacz więcej
Kompleksowa diagnoza menadżerska
2 kwietnia, 2019Efektywni menadżerowie to kluczowy zasób każdej organizacji. Efektywny menadżer powinien podejmować trafne decyzje, także wtedy, gdy są one trudne lub... Zobacz więcej
Wskaźnik eNPS (employee Net Promoter Score) do badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
27 marca, 2019Od dłuższego już czasu popularność zyskuje wskaźnik NPS (Net Promoter Score). Początkowo używany do badania satysfakcji klienta, znalazł swoje zastosowanie... Zobacz więcej
Raport grupowy po Development Center – kiedy warto zlecić jego opracowanie i co powinien zawierać?
12 marca, 2019Opracowanie raportu grupowego ma sens już przy kilkunastu osobach, choć najczęściej opracowuje się go dla grup kilkudziesięciu uczestników. Naturalnie decyzja... Zobacz więcej
Ocena 360 po raz pierwszy
1 marca, 2019Niektóre firmy posiadają własne modele kompetencyjne, na których można budować kwestionariusze oceny 360. Tym, które takiego modelu nie posiadają, proponujemy... Zobacz więcej
Co powinno znaleźć się w raporcie dla menadżera pionu? A co w raporcie dla pracowników?
18 lutego, 2019W poprzednim artykule omówiona została struktura raportu głównego po Badaniu Opinii Pracowników. W tym miejscu skupimy się głównie na raporcie... Zobacz więcej
Co zawiera raport po Badaniu Opinii Pracowników?
11 lutego, 2019Zawartość raportu głównego po Badaniu Opinii Pracowników jest zawsze konsultowana z zamawiającym, celem dostosowania do indywidualnych potrzeb, jednak na ogół... Zobacz więcej
Co można znaleźć w raporcie indywidualnym po Development Center i jak te informacje warto wykorzystać
11 lutego, 2019Raport indywidualny po sesji Development Center jest dokumentem podsumowującym udział uczestnika w procesie oceny kompetencji. Każda firma ma swój własny... Zobacz więcej
Assessment/Development Center – jakie są typy i rodzaje procesów oceny kompetencji
11 lutego, 2019Najbardziej znanym jest rozróżnienie “Ośrodka Oceny” czyli Assessment Center od “Ośrodka Rozwoju” czyli Development Center. Choć w wielu aspektach procesy... Zobacz więcej
Ocena 360 – jak NIE należy jej realizować i czego się wystrzegać
15 stycznia, 2019Inspiracją do napisania tego artykułu są relacje, jakie mieliśmy okazję usłyszeć podczas licznych spotkań z potencjalnymi klientami. Najczęściej były to... Zobacz więcej
Akademia Menedżera – jakie działania menedżerskie względem jakich potrzeb rozwojowych
15 stycznia, 2019Sens wdrażania w organizacjach systemów ocen okresowych opartych na kompetencjach sprowadza się do podejmowanych w oparciu o ich rezultaty konkretnych... Zobacz więcej