Assessment Center – jak się zachowywać w trakcie sesji, żeby dobrze wypaść?

To pytanie spędza sen z powiek wielu osobom, które zostały zaproszone do wzięcia udziału w sesji. Poniżej przedstawiamy kilka uniwersalnych porad:

Przed sesją:

  • Dowiedz się jak najwięcej o firmie i o stanowisku, na które aplikujesz.
  • Przygotuj sobie stosowne ubranie – wygodne i schludne.
  • Wyśpij się, tak żebyś przyszedł wypoczęty i zrelaksowany.
  • Zjedz lekkie i syte śniadanie.
  • Nie zapomnij o okularach, jeśli ich używasz np. tylko do czytania.
  • Wyjdź z domu lub hotelu na tyle wcześnie, żeby spokojnie dojechać na miejsce sesji na ustaloną godzinę.

Podczas sesji:

  • Przywitaj się ze wszystkimi: zarówno z asesorami i organizatorami jak i pozostałymi uczestnikami sesji, jeśli bierzesz udział w sesji grupowej.
  • Nie spóźniaj się na ćwiczenia – wracaj punktualnie z przerw.
  • Nie staraj się budować relacji z asesorami – im nie wolno tego robić, bo mogłoby to wpływać na obserwacje i obiektywizm oceny.
  • W trakcie przerw możesz nawiązywać kontakty z innymi uczestnikami i prowadzić z nimi nieformalne rozmowy.
  • Gdy coś jest niejasne – pytaj.

Podczas ćwiczeń:

  • Dokładnie czytaj instrukcje do wszystkich ćwiczeń.
  • Zadbaj o czytelny charakter pisma w ćwiczeniach wymagających pisania.
  • Bądź asertywny.
  • Nie rywalizuj z pozostałymi uczestnikami.
  • Bądź aktywny, zabieraj głos w dyskusjach, zgłaszaj swoje pomysły.
  • Nie bój się prezentować swojego zdania, nawet jeśli jest ono inne niż zdanie grupy.
  • Nie daj się ponosić emocjom. Nie krzycz, nie kłóć się, nie obrażaj. Jeśli chcesz się sprzeciwić, zrób to w sposób spokojny i dyplomatyczny, prezentując merytoryczne argumenty.
  • Angażuj innych w realizację zadań – zadawaj pytania, organizuj pracę.
  • Pamiętaj o upływającym czasie. Na każde zadanie jest ściśle określony czas, więc staraj się je skończyć w terminie.
  • Nie koncentruj się na błędach i pomyłkach – jeśli zrobiłeś coś źle, to pokaż, że to zauważyłeś i pracuj dalej.
  • Bądź konstruktywny, szukaj możliwości, a nie tylko zagrożeń.
  • Dbaj o dobrą atmosferę w grupie. Nie tylko ty jesteś zestresowany.
  • Zachowuj się w sposób naturalny, nie staraj się grać kogoś, kim nie jesteś.

Więcej przeczytasz w dziale Consulting-> Assessment Center

nasi klienci najczęściej wybierają

  • BOP

    Badanie Opinii Pracowników umożliwia uzyskanie informacji na temat nastrojów w organizacji i tego, jak pracownicy oceniają poszczególne obszary w firmie. Prezentujemy uniwersalne podejście, wzbogacone o dodatkowe wymiary, takie jak…

    więcej
  • 360

    Pracownicy różnią się od siebie cechami charakteru, kompetencjami i potencjałem. Poznanie swoich mocnych i słabych stron daje możliwość zaplanowania działań rozwojowych. Dzięki Ocenie 360 uczestnicy dowiedzą się, jak…

    więcej
  • AC

    Obiektywna i wielowymiarowa technika selekcji personelu Assessment Center to narzędzie pozwalające na zatrudnianie osób o odpowiednich kompetencjach i potencjale. Od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie, ponieważ….

    więcej
  • DC

    Aby uzyskać rzetelną wiedzę na temat umiejętności i potencjału pracowników, warto wykorzystać Development Center, kompleksowy proces oceny kompetencji. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jaki potencjał tkwi w zatrudnionych osobach i co zrobić, aby…

    więcej