Badanie zaangażowania eNPS
W latach dziewięćdziesiątych XX w. prosta metoda Net Promoter Score, pozwalająca na szybkie zbadanie satysfakcji i lojalności klientów, przy pomocy jednego krótkiego pytania „Czy poleciłbyś usługi i produkty firmy swojej rodzinie i znajomym?” została wdrożona przez wiele firm, które stosują ją z powodzeniem do dziś. Wskaźnik obliczany na podstawie uzyskanych odpowiedzi okazał się niezwykle skuteczny. Szybko stało się jasne, że to jedno proste pytanie pozwala w bardzo dobry sposób kontrolować różnorodne czynniki wpływające na zachowania klientów. Podobną metodologię można stosować monitorując nastroje pracowników, ich zaangażowanie, lojalność i satysfakcję. Klasyczne badanie zaangażowania eNPS – employee Net Promoter Score – bazuje na najczęściej na jednym prostym pytaniu. Odpowiedź jest udzielana na skali od 0 do 10, a respondentów na tej podstawie dzieli się na trzy grupy: Krytyków, Biernych i Promotorów.
jakie korzyści uzyska organizacja
- badanie pozwala trzymać rękę na pulsie, ponieważ jest szybkie i łatwe do przeprowadzenia, przez co można je powtarzać dowolnie często. Dzięki temu czas między wystąpieniem problemu, jego zdiagnozowaniem i podjęciem działań naprawczych jest maksymalnie skrócony
- raporty są dostępne szybko po badaniu, ponieważ badanie nie składa się z kilkudziesięciu czy kilkuset, ale z kilku pytań
- dodatkowe działania koncentrują się na wymiernym wsparciu menadżerów, indywidualnie dostosowanym do ich aktualnych potrzeb
- badanie można uzupełniać pytaniami dotyczącymi ważnych bieżących spraw w organizacji, co pozwala błyskawicznie ocenić kierunek wprowadzanych zmian i w razie potrzeby sprawnie wdrożyć odpowiednie modyfikacje
co możesz od nas otrzymać
- komunikację dla pracowników – mailingi, notatki, materiały informacyjne, plakaty, ulotki itp.
- platformę internetową do przeprowadzenia badania lub pełną obsługę logistyczną w przypadku wyboru ankiet papierowych
- wyniki zaprezentowane w prostej formie, zwięzłe raporty, jasne interpretacje, precyzyjne wnioski i skuteczne rekomendacje
- zindywidualizowane wsparcie poprojektowe dla działów HR i menadżerów w zakresie komunikowania wyników i wdrażania planów naprawczych.
- benchmarki wewnętrzne i raporty porównawcze przy regularnie powtarzanych badaniach
dlaczego warto nam zaufać
- mamy bogate doświadczenie w prowadzeniu badań opinii, satysfakcji i zaangażowania pracowników, dzięki czemu wiemy jak zadbać o funkcjonalność wdrażanych rozwiązań
- dbamy o dobrą komunikację i pracujemy w oparciu o jasno wytyczone cele
- zawsze gwarantujemy wszystkim pracownikom pełną anonimowość
- robimy profesjonalne analizy statystyczne, zarówno ilościowe jak i jakościowe. Bierzemy pod uwagę wszystkie wskazane kategorie metryczkowe takie jak jednostka organizacyjna, staż, wiek, płeć, funkcja
- do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i jesteśmy przygotowani na różne niespodziewane zmiany; elastycznie dostosowujemy nasze działania do aktualnych potrzeb i okoliczności