Wskaźnik eNPS (employee Net Promoter Score) do badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
27 marca, 2019Od dłuższego już czasu popularność zyskuje wskaźnik NPS (Net Promoter Score). Początkowo używany do badania satysfakcji klienta, znalazł swoje zastosowanie... Zobacz więcej
Raport grupowy po Development Center – kiedy warto zlecić jego opracowanie i co powinien zawierać?
12 marca, 2019Opracowanie raportu grupowego ma sens już przy kilkunastu osobach, choć najczęściej opracowuje się go dla grup kilkudziesięciu uczestników. Naturalnie decyzja... Zobacz więcej
Ocena 360 po raz pierwszy
1 marca, 2019Niektóre firmy posiadają własne modele kompetencyjne, na których można budować kwestionariusze oceny 360. Tym, które takiego modelu nie posiadają, proponujemy... Zobacz więcej
Co powinno znaleźć się w raporcie dla menadżera pionu? A co w raporcie dla pracowników?
18 lutego, 2019W poprzednim artykule omówiona została struktura raportu głównego po Badaniu Opinii Pracowników. W tym miejscu skupimy się głównie na raporcie... Zobacz więcej
Co zawiera raport po Badaniu Opinii Pracowników?
11 lutego, 2019Zawartość raportu głównego po Badaniu Opinii Pracowników jest zawsze konsultowana z zamawiającym, celem dostosowania do indywidualnych potrzeb, jednak na ogół... Zobacz więcej
Co można znaleźć w raporcie indywidualnym po Development Center i jak te informacje warto wykorzystać
11 lutego, 2019Raport indywidualny po sesji Development Center jest dokumentem podsumowującym udział uczestnika w procesie oceny kompetencji. Każda firma ma swój własny... Zobacz więcej
Assessment/Development Center – jakie są typy i rodzaje procesów oceny kompetencji
11 lutego, 2019Najbardziej znanym jest rozróżnienie “Ośrodka Oceny” czyli Assessment Center od “Ośrodka Rozwoju” czyli Development Center. Choć w wielu aspektach procesy... Zobacz więcej
Ocena 360 – jak NIE należy jej realizować i czego się wystrzegać
15 stycznia, 2019Inspiracją do napisania tego artykułu są relacje, jakie mieliśmy okazję usłyszeć podczas licznych spotkań z potencjalnymi klientami. Najczęściej były to... Zobacz więcej
Akademia Menedżera – jakie działania menedżerskie względem jakich potrzeb rozwojowych
15 stycznia, 2019Sens wdrażania w organizacjach systemów ocen okresowych opartych na kompetencjach sprowadza się do podejmowanych w oparciu o ich rezultaty konkretnych... Zobacz więcej
Jak przekazać „trudny” feedback po procesie Development Centre, aby zmotywować a nie załamać uczestnika?
15 stycznia, 2019Development Centre rożni się od Assessment Centre ze względu na cel, którym jest przede wszystkim rozwój pracownika w organizacji. Z... Zobacz więcej
Ocena 360 stopni w pytaniach i odpowiedziach – część 2
14 grudnia, 2018Kontynuacja artykułu: „Ocena 360o w pytaniach i odpowiedziach – część 1” Pytanie 6. Jak sprawnie i szybko oraz bez nadmiernego... Zobacz więcej
Ocena 360 stopni w pytaniach i odpowiedziach – część 1
14 grudnia, 2018W artykule przedstawiamy najczęściej zadawane pytania dotyczące realizacji oceny 360o. Pytanie 1. Wiele firm właśnie wdraża lub regularnie przeprowadza ocenę... Zobacz więcej
Ocena 360 – kogo zaprosić do oceny?
14 grudnia, 2018Organizacje często staja przed dylematem, kogo należy zaprosić do oceny 360. Podczas gdy nikt nie ma wątpliwości, że do oceny... Zobacz więcej
Jak zaplanować Development Centre w firmie?
23 listopada, 2018Organizując Development Centre należy mieć na uwadze szereg zmiennych i czynników, które mają znaczenie nie tylko dla sprawnej organizacji całego... Zobacz więcej
Assessment Centre – jakie są warunki rzetelnej oceny
23 listopada, 2018Przedmiotem oceny w procesie Assessment Centre są kompetencje zdefiniowane przy pomocy konkretnych, obserwowalnych wskaźników zachowań. To właśnie zachowania demonstrowane podczas... Zobacz więcej
Akademia Menedżera – kompetencje związane z rozwojem podwładnych
23 listopada, 2018Rozwój podwładnych to jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich. W praktyce zawiera ona szereg umiejętności, począwszy od diagnozy potrzeb, oceny efektów... Zobacz więcej
Ocena 360 stopni – rodzaje feedbacku po ocenie 360
13 listopada, 2018Przekazanie informacji zwrotnej na temat przeprowadzonej oceny 360 ma na celu zwiększenia wiedzy na temat swoich mocnych i słabych stron... Zobacz więcej
Jak delegować by móc egzekwować i inne ważne pytania “świeżo upieczonego” menedżera
13 listopada, 2018Podejmując działanie w nowej roli młodzi menedżerowie potrzebują dokonać radykalnej zmiany polegającej porzuceniu swoich dotychczasowych nawyków jako specjalisty i przyjęcia... Zobacz więcej
Struktura rozmowy feedback’owej po DC – cztery ważne kroki zanim zaczniesz omawiać ocenę kompetencji.
13 listopada, 2018Development Center rożni się od Assessment Center ze względu na cel, którym jest przede wszystkim rozwój pracownika w organizacji. Z... Zobacz więcej
Przygotowanie kadry kierowniczej do oceny 360
24 października, 2018Kluczową rolę w procesie oceniania pracownika powinien odgrywać bezpośredni przełożony. Kierownicy średniego szczebla powinni posiadać umiejętność sprawiedliwej oceny swoich podwładnych. ... Zobacz więcej
Struktura rozmowy feedback’owej po Development Center – jak przekazać ocenę kompetencji
24 października, 2018Bez względu na liczbę badanych kompetencji feedback po Development Center powinien zawierać te same kluczowe etapy. Naturalnie rozmowa z każdą... Zobacz więcej
Akademia Menedżera – złote zasady motywowania
24 października, 2018Obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika co oznacza, że coraz trudniej jest pozyskać kompetentnych specjalistów. Organizacje inwestują w to... Zobacz więcej
„Zasypywać dołek” czy stawiać na mocne strony – dylematy menedżera związane z rozwojem podwładnych
15 października, 2018Większość teoretyków jak też praktyków jest zgodna co do tego, że najlepsze efekty osiągamy rozwijając obszary, które stanowią nasze mocne... Zobacz więcej
Ocena 360 – jak przeprowadzić ten proces sprawnie i z korzyścią dla wszystkich stron
15 października, 2018Zautomatyzowany proces W projektach 360° rekomendujemy wykorzystanie platformy internetowej, która pozwala na sprawne zaimplementowanie wszystkich niezbędnych danych, takich jak... Zobacz więcej
Assessment Center – na czym polega skuteczność metody?
15 października, 2018Assessment Center to wielowymiarowe narzędzie służące do diagnozy kompetencji zawodowych i selekcji kandydatów w procesach rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej. Uczestnicy biorą... Zobacz więcej
Odpowiedzialność menedżera za rozwój podwładnych
5 października, 2018“Rozwój zawsze jest powiązany z samorozwojem. Nie ma nic bardziej absurdalnego niż przejmowanie odpowiedzialności za rozwój drugiego człowieka. Ta odpowiedzialność... Zobacz więcej
Ocena 360 i co dalej?
5 października, 2018Wiele osób poddanych procesowi oceny w projektach oceny 360 stopni zastanawia się przeglądając raport, jak powinno się zachować wobec osób... Zobacz więcej
Jak sprawdzić, czy projekt Development Center został przygotowany i zrealizowany zgodnie z najwyższymi standardami?
5 października, 2018Popularność metody Development Center nie maleje od lat. Coraz więcej firm na rynku deklaruje gotowość do przeprowadzenia sesji. Jak wybrać... Zobacz więcej
Zasada podwójnej walidacji podczas sesji Assessment i Development Center – o co chodzi?
25 września, 2018Wiele osób zapewne słyszało sformułowanie „zasada podwójnej walidacji” – nie wszyscy jednak wiedzą, co konkretnie kryje się pod tą nazwą... Zobacz więcej
Co możemy znaleźć w raporcie indywidualnym po ocenie 360 stopni?
25 września, 2018Każda firma doradcza, realizująca projekty z zakresu oceny 360 stopni ma swój własny wzór raportu indywidulanego. Jedne są mniej obszerne,... Zobacz więcej